Doğallık Çağrısına Stevia Yanıtı

Her ne kadar adı dünyaya fazla yayılmamış da olsa doğal bir tatlandırıcı olan stevia bitkisi tüketicilerin doğallık çağrısına yanıt olabilir.

Piyasada tüketici endişelerine yanıt vermek amacıyla harekete geçerek ürünlerinden aspartam gibi belirli bileşenleri çıkaran markalar ise popülerlik kazanmakta. Her on kişiden dördünün “yapay katkı maddesi bulunmaz” ibaresini görmeyi beklediğini ifade eden Mattucci, bu durumun stevia için bulunmaz bir fırsat olduğunu söyledi.

Tüketicilerin yaklaşık olarak %30’unun stevia tatlandırıcılarını doğal olarak tanımladığı günümüzde ise bu rakam diğer kategorilere kıyasla çok daha yüksek.

Mattucci yapay katkıların halkın gözünde kötü imaj kazanmasında medya, internet ve hatta firmaların kendilerinin payının olduğunu söyleyerek, tüketicilerin bilgiye erişimde artık hiç olmadığı kadar fırsatlara sahip olduklarını belirtti.

Bu sebeple stevianın sahip olduğu doğallık imajının yaygınlaştırılabilmesi için internet ve etiketleme gibi birçok kanalda tüketicilere iletilmesi gerektiğini ifade eden Mattucci, bitkisel bir ürün olan stevia için bu durumun karşı konulamaz bir fırsat olacağını sözlerine ekledi.